Vi har siden 1998 i hovedsak utviklet all tuningsoftware selv. I våre egne dynamometere har vi utført utallige tester og remappinger. Etter mer enn 25 års erfaring med motorstyringsystem kan vi si at vi har solid erfaring og innehar et høyt nivå på vår kunnskap om tuning. Vi har benyttet mange kjente aktører i hele Europa for å utdanne oss og foretatt store tunge investeringer i utstyr for å stå sterke til å møte dagens og morgendagens kjøretøyteknikk. Med våre 3 dynobenker (2 stk 4wd bil og 1 stk traktor)  står vi klare til å fortsette utviklingen.Software leverer vi til nærmest alle kjøretøy typer. Ikke bare bil, men også båt, lastebil, traktor m.m. Vi forhandler også de fleste tuningverktøy på markedet .

Software til kjøretøy er som annet håndverk. Det kreves nøyaktighet og erfaring.Jo flere
tabeller som endres og hvor «riktig» disse er endret utgjør store forskjeller i kjørbarhet.

 

Programmeringen på moderne biler skjer oftest via OBD kontakten.

 

 

Ikke bare tuning

Det er ikke bare tuningsoftware som som utvikles og installeres hos oss. Vi utvikler også mye software som løser kunders problemer.Dette kan være endringer som f.eks EGR, DPF, AdBlue mm.
Mange unngår dyre reparasjoner eller gjør endringer for å unngå store reparasjoner i fremtiden.

 

Her er noe av funksjonene vi kan endre:

FMS Tuning Software
DPF – Dieselpartikkelfilter tilpasning
EGR – (Exhaust Gas Regeneration) Eksos tilbakeføring
AdBlue – Tilsetningssystem
Fartssperre, V.Max Hastighetsperre fjerning
DTC ,Diagnostic trouble codes-OBD Codes
MAF Luftmassemåler
Flaps
Fjerne startsperre
Kloning av styresentral (ECU)
Lambda/O2 fjerning
Reset Original / Analyse Software
Fjerne StartStop System
TVA – Throttle valve actuators
COD Cylindre on Demand – Fjerning
Pop & bang
Sport Display Calibration NY
Varmstartsproblem Diesel TDI-PDE-PDI
CVN koding ( hindre synbar tuning ved tilkobling av kjt på merkteversted)

 

 

EGR – Exhaust Gas Recirculation (Eksos tilbakeføring)

Vi kan endre funksjonen for EGR reguleringen på de fleste av dagens dieselmotorer.
Ved feil på EGR vil motor «kokse» igjen innsuget til motoren, dette vil gi lav effekt og høyt forbruk av drivstoff.

Venter du for lenge kan du måtte demontere mye av motorens deler for rengjøring, dette kan koste deg dyrt.

Vi har EGR rensemaskin for rengjøring, men har du en bil som fra fabrikk ikke er tilpasset Norske kjøremønstre og årstider hjelper dette kun kort tid.

Hvorfor endre på EGR på din bil?
Vi kan på de biler som har gjentatte problem med EGR endre bilens software slik at denne blir tilpasset norske forhold. Du trodde kanskje dette vare en selvfølge ! Norge er et svært lite land i bil sammenheng så ofte er ikke dette bra nok fra fabrikk , så her trengs ofte en tilpasning.Vi har løsningen klar!
Har du plugget igjen EGR mekanisk selv lyser sannsynlig motorlampe, og er noe du ikke bør kjøre lenge med .
Med lysende motorlampe er ikke bil godkjent ved en Periodisk kjt.kontroll ( PKK). Vi kan hjelpe deg raskt og enkelt med å løse problemet.

 

DPF Dieselpartikkelfilter


Har du en nyere Dieselbil har du sannsynlig et partikkelfilter, får du problem med feillampe som stadig lyser?
Vi kan ofte mer enn et merkeverksted og står klar til å hjelpe deg med ditt problem!

De fleste nyere Diesel motorer i personbiler,varebiler, traktorer, etc har ofte problemer med partikkelfilter . Vi kan etter mange års erfaring og utvikling nå tilby deg mulighet for å endre ditt kjøretøys DPF system.
Ønsker du helt å fjerne filter ,har vi også løsning for dette , men husk det er visse regler i noen land om krav til at filter skal være montert.

Har du tenkt å fjerne partikkelfilteret selv ta kontakt med oss for råd og tips før du går i gang!

Her er det fort å gjøre ting i feil rekkefølge, spør oss vi har mange års erfaring.

På de fleste modeller må styresentral utmonteres og/eller leses av direkte for at vi skal få endret alle nødvendige parametere. Dette pga. at det oftest krever full utlesning (ikke OBD) for riktig funksjonalitet.

Kontakt oss for mer informasjon