Vi utfører effektmålinger, analyse og justering i rullende landevei.

  • 25 års erfaring i motoroptimalisering og chiptuning.
  • Vi har dynamometere for bil og traktor.
  • Inntil 1000hk/2000 Nm på 4-hjulstrekk og 750hk/1500Nm  på 2 hjulstrekk biler
  • Traktorer opptil 800 hk og 6700 Nm
  • Alt i  remapping for alle drivstofftyper også E85!
  • Godkjent effektest for Statens Vegvesen (sjekk selv hva de krever i ditt tilfelle)

Link Engine Managment – Datasprut

Link Motormanagement er det råeste innenfor “datasprut” og har den beste kvaliteten av alt vi har testet til nå. – Det er derfor vår eneste leverandør på datasprut.  Etter at systemet er installert og justert er stabiliteten og kvalitetene markedsledende. – Dette gjelder hele serien med produkter fra Link og de kan derfor gi livstidsgaranti på sine produkter.

Les mer om Link Datasprut

 

Hvordan gjør vi ved en individuell remapping?

Mange spør hvordan våre individuelle mappinger blir gjort og hva som skiller oss fra andre i bransjen. Vårt utgangspunkt er at våre individuelle mappinger skal fungere tilnærmet like kjørbart som originalt.  Høy driftsikkerhet og samtidig med effekt og moment som ønsket.

Dette er en tidkrevende jobb som må utføres med nøyaktighet. Før vi starter opp med en mapping fyller vi ut et skjema med kunden for hva som er gjort med bilen av modifikasjoner og hva som bør sjekkes eller anbefalt endret for å få et optimalt resultat. Oljelekkasjer eller feil på eksos anlegger eksempler på feil som ikke godtas.

Ved justering øker vi gradvis og kontrollert effekten opp til anbefalt verdi. Vi kjører motor gjentatte ganger i punkter på de ulike mappene (tabellene) og under raske akselerasjoner for et godt resultat.

For god kvalitet på arbeidet er vi også avhengig av å kjøre flere drag med nedkjøling i mellom.
Skal du kjøre på Bio Ethanol E85 /E76 tar en slik jobb enda lengre tid

Logging gjøres også ute på veien for å få gjort en realistisk test på ulike belastninger.

Viktig å huske på når du skal til oss for Dynotest-Remapping :

  • Minimum 3/4 full drivstofftank. Riktig drivstoff type for ønsket innjustering (95/98 oktan osv.)
  • God olje på motor, alltid på maksmerket.
  • Gode sommerdekk, ikke regndekk, rallycross dekk, gateslicks eller piggdekk
  • Piggfrie vinterdekk er dårlig egnet for effekt over 300hk.
  • Ingen lekkasjer av olje, kjølevæske, eller giroljer fra drivverk.
  • Eksosanlegg må være tett og i orden (ekstra uttak for bredbåndslambda kan kreves i enkelttilfeller ofte)
  • Ingen feilkoder motor-girkasser.
  • Registerreim må være skiftet/kontrollert ihht. service intervall.
  • Minimum bakkeklaring dyno ca 100mm.

Bestill time i dag